Het koppelen van (PEP) krachten

In juni zijn we met PEP verhuisd naar onze creatieve locatie aan de Piushaven 6 in Tilburg.
Naast de integratie met het Bredase BriljantNet, ook een integratie met onze directe collega’s van Wij Zijn Tilburg. Alles onder één dak!

In mijn blog wil ik jullie meer vertellen over Wij Zijn Tilburg, de activiteiten en de nauwe samenwerking met PEP.

Video first

Wij Zijn Tilburg is hét stadsplatform waar content van en voor Tilburgers op terug te vinden is. Een platform voor Tilburgs talent waarin de snelle ontwikkeling van de stad Tilburg wordt belicht. Met een voorliefde voor video zal je merken dat veel items door een vlogger of vlogster worden gepresenteerd. Dit zorgt voor snelle en vooral toegankelijke bewegende content die makkelijk op social media te delen is.

In onderstaande tabel zie je de toename van gebruik middels videocontent die al jaren blijft groeien.

Podium en productie

Wij Zijn Tilburg heeft als ambitie om Tilburgse evenementen en ontwikkelingen van de stad (in brede zin) in beeld te brengen. Met maandelijks 300.000 bereikte personen op alle berichten via Wij Zijn Tilburg geeft dit platform een mooi podium om een Tilburgse doelgroep te bereiken.

Om (video)producties tijdig gereed te krijgen werkt Wij Zijn Tilburg nauw samen met PEP. Bij PEP hebben we 20 videomakers en vormgevers in huis, met deze groep creatieve collega’s kunnen we op hoog tempo en groot volume producties maken en online plaatsen.

Innovatie met AR

Er wordt wereldwijd veel gesproken over Augmented Reality (AR). Toch merk ik dat er nog veel verwarring bestaat tussen VR (Virtual Reality) en AR (Augmented Reality), laat staan de toepassing van deze technieken. Bij Wij Zijn Tilburg is de zogenaamde Citycam ontwikkeld. Deze App is geschikt voor Android en IOS-apparaten en maakt het mogelijk unieke objecten te herkennen welke vervolgens (bewegende) content laten zien. Hiermee zetten we dus in op Augmented Reality in beginsel.

Onlangs lieten we de toepassing hiervan zien vanuit de horeca. Tijdens Tilburg Culinair is in samenwerking met de Houtloods een project gerealiseerd. Een gast van de Houtloods kon na het bestellen van een gerecht op culinair een verrassing uit een automaat halen. Vervolgens kon je de verrassing, een kaartje, scannen met de Citycam. Hierna werd er een video geprojecteerd die liet zien hoe het specifiek bestelde gerecht bereid wordt. Deze toepassing zorgde voor een unieke en innovatieve beleving tijdens het wachten en bracht het gerecht verder tot leven. In de video kon je zelfs het recept downloaden of je bestelde gerecht via een foto plaatsen op social media. Beleving en informatie in één oplossing.

Innovatie, creatie en distributie

In onze gezamenlijke creatieve studio werken we met een breed team van specialisten aan (video) producties. Deze worden vervolgens aan een groot publiek gepresenteerd. De samenwerking binnen onze locatie maakt dat we unieke innovatieve techniek in handen hebben, waardoor wij een volledige marketing behoefte in coöperatie kunnen faciliteren.

Het gezamenlijke doel is om alle Tilburgers aan te sluiten op het Wij Zijn Tilburg platform. Hier help je al aan mee door de Wij Zijn Tilburg social pagina’s te volgens.

Ben jijzelf een ondernemer en wil je ontdekken hoe we jouw bedrijf ludiek en in de breedste zin van het woord onder de aandacht kunnen brengen? Kom dan eens langs voor een kop koffie. Door de samenwerking tussen PEP en Wij Zijn Tilburg zijn we naast creatie van content ook in de mogelijkheid dit op ons Tilburgse platform te delen. 

Zorg dat je website
voor jou gaat werken

  • Identificeer wat de doelen en uitgangspunten van jouw website zijn
  • Verhoog in slechts 10 minuten de waarde van je website
  • Minder copywrite kosten
  • Gebruik blogs om je bedrijf online (beter) vindbaar te maken