VAN GOED GEVOEL NAAR GEWELDIG RESULTAAT

Je bent onderdeel van een onderneming met een fantastische uitstraling. Daarnaast zet je jezelf dag en nacht in om je onderneming nét dat stukje extra te geven. Toch ontbreekt er één ding, namelijk het wauw-gevoel vanuit je klanten. Is dit een herkenbaar probleem? Dan is datamarketing wellicht de sleutel tot jouw succes.

Onderbuikgevoel

Data betekent niet dat een onderbuikgevoel onbelangrijk is. Integendeel zelfs. De kunst is om de data die je verzamelt goed in te zetten. Data vormt de input, de keuzes maak je uiteindelijk op basis van gezond verstand. Wél vergroot data de kans op succes. Kan iedereen met data aan de slag? Natuurlijk! Ik neem je graag mee in de marathon van datamarketing.

Warming-up

Marathon? Ja, zeker! Het duurt namelijk even voor je succesvol bent, je zult namelijk eerst data moeten verzamelen. Het opzetten van Google Analytics is een mooie start.

Daarnaast is het belangrijk om je doelen helder te hebben. Wat de exacte doelen zijn, dat is voor ieder bedrijf anders. Voor de ene onderneming ligt de focus op het verhogen van de verkoopcijfers,  waar de ander het aankoopgedrag van klanten beter wil voorspellen.

Van start tot finish

Voorkom dat je jezelf blind staart op het einddoel en creëer ook tussentijdse mijlpalen. Zo kan je webshop als doel hebben om per maand 100 kopende klanten te hebben. Maar ondanks een prachtige uitstraling van je webshop, moeten mensen de website wel bereiken. Bouw je een prachtige winkel midden in een woestijn? Dan zal je doelgroep deze niet vinden. In dit geval is het eerste doel dus het verhogen van je bezoekersaantal van je website.

Less is more

Zodra je met data aan de slag gaat, kom je in een jungle van informatie terecht. Het is daarom erg belangrijk dat je de juiste gegevens eruit pakt.

Je data visueel maken speelt hierin een sleutelrol. Zet je gegevens eens in een grafiek of tabel. Je zult direct zien dat de informatie zowel voor jezelf als voor een ander duidelijker wordt. Bovendien word je hierdoor gedwongen om alleen de cijfers te kiezen die belangrijk zijn.

Ready, set, go!

Ten slotte moet je vooral durven. Durf te proberen en durf fouten te maken. Het helpt je om in de toekomst een betere keuze te kunnen maken. Iedereen kan online succesvol zijn, soms is het enkel een kwestie van de juiste hulp inschakelen. Zoek je hierbij een sparringpartner? PEP denkt graag met je mee! Je bent van harte welkom voor een kop koffie in onze creatieve studio aan de Piushaven.

Zorg dat je website
voor jou gaat werken

  • Identificeer wat de doelen en uitgangspunten van jouw website zijn
  • Verhoog in slechts 10 minuten de waarde van je website
  • Minder copywrite kosten
  • Gebruik blogs om je bedrijf online (beter) vindbaar te maken