Een nieuw project

Soms krijgen we al honger bij het zien van een nieuwe opdracht. Bij het project dat we laatst hebben afgerond was dit ook het geval. We zijn namelijk aan de slag gegaan voor restaurant de Zuiderklip in Drimmelen. Een restaurant dat zich hoofdzakelijk richt op steppegras; een hele grote berg hele dunne friet. De online zichtbaarheid van het restaurant kon wel een opfrisbeurt gebruiken, daarom hebben we met PEP hun huisstijl onder handen genomen. Inclusief promotiefilm en website.

Nieuwe look in piratenstijl

De huisstijl van de Zuiderklip was echt toe aan een opknapbeurt. Te beginnen bij het logo, we hebben drie verschillende ontworpen en deze bij de klant neergelegd. Deze heeft uiteindelijk gekozen voor het logo in piratenstijl. Logisch, de Zuiderklip is een echt familierestaurant waar kinderen een grote rol spelen. Die piraat hebben we verder ontworpen als mascotte en komt nu overal in terug. Er is uiteindelijk zelfs een placemat gekomen in piratenthema.

Een promotiefilm waar je honger van krijgt 

Eén afbeelding zegt meer dan 1000 woorden. Kun je je voorstellen hoeveel je dan kunt zeggen met een video? In de video voor de Zuiderklip wilde we laten zien wat steppegras nou eigenlijk is. Op een manier die je als kijker meteen hongerig maakt, en dat is gelukt – al zeggen we het zelf.

Eerst gaan we, in samenwerking met de klant, achterhalen wat er nou allemaal in zo’n video verteld moet worden. Die informatie zetten we vervolgens om in een script. Uiteindelijk bleek belangrijk om te laten zien hoe de steppegras vers wordt gesneden, net voordat ze de frituur ingaan. Van aardappel tot bord – dat proces wilde we in beeld brengen.
 
Voor de opnames zijn we uiteindelijk een halve dag aanwezig geweest in het restaurant. De rest van het proces vindt plaats binnen de muren van ons kantoor. Het monteren van de video. De juiste beelden moeten bij elkaar gezet worden, in een bepaalde volgorde en snelheid, er moet passende muziek bij gezet worden en de juiste geluidsfragmenten worden toegevoegd om het geheel af te maken. 

Het uiteindelijke visitekaartje 

De teksten zijn geschreven, de huisstijl is bepaald en alle beeldende uitingen zijn af. Dan kunnen we de website gaan ontwerpen en bouwen. Met die website is het plaatje compleet. Die website is namelijk het visitekaartje voor het bedrijf, maar ook de plek waar mensen komen om te reserveren. Dat zijn de belangrijkste doelen voor de website, informeren en reserveren.

Kan jouw bedrijf nou ook zo’n complete opfrisbeurt gebruiken, of slechts een deel ervan? Misschien is het dan slim om een keer een kopje koffie te komen drinken, we zitten voor je klaar.

Zorg dat je website
voor jou gaat werken

  • Identificeer wat de doelen en uitgangspunten van jouw website zijn
  • Verhoog in slechts 10 minuten de waarde van je website
  • Minder copywrite kosten
  • Gebruik blogs om je bedrijf online (beter) vindbaar te maken