Spelenderwijs leren

De eerste blog van een van de BriljantNet’ers binnen team PEP is een feit. Samen met mijn collega’s hebben wij alle kennis in huis om met verrassende ontwerpen te komen en toffe video’s en animaties te realiseren. Een mooie aanvulling dus op het diensten pakket van PEP!

Kennis… wanneer heb je dat eigenlijk? Dat is een lastige vraag!

In mijn ogen is het belangrijk dat je jezelf wilt blijven ontwikkelen, nieuwe dingen wilt leren en jezelf blijft uitdagen. Dit kun je doen op verschillende manieren: het lezen van vak literatuur is een optie, maar ik vind het vooral leuk om dingen uit te proberen. Gewoon doen dus!

Vallen en opstaan is onderdeel van dit proces, zo vergaar je tenslotte de meeste kennis en ervaring.

Net als vroeger

Zie het als leren fietsen: waarschijnlijk staan er tegenwoordig ontelbare how-to tutorial ’s op het internet. Toch zul je uiteindelijk echt op die fiets moeten stappen om je eerste meters te maken.

Zo ‘runde’ ik vroeger als kleine Tom vanuit mijn slaapkamer mijn eigen ‘radiostation’. Via een omgebouwde babyfoon konden mijn ouders beneden in de woonkamer de muziek ontvangen die ik boven op zolder afspeelde. In die tijd heb ik zo’n 14 oude speakers en 5 oude versterkers gesloopt, maar ik leerde wel spelenderwijs hoe deze apparatuur in elkaar zat. Kennis die nu nog steeds van pas komt!

Van hobby naar expertise

Op oudere leeftijd ging ik op een zelfde wijze aan de slag met video en grafisch ontwerp. Eigenlijk kun je dus wel zeggen dat ik van mijn hobby, mijn beroep heb gemaakt!

Tegenwoordig vind ik het nog steeds erg leuk om via een hobby mijzelf te ontwikkelen en kennis op te doen. Neem marketing als voorbeeld: binnen mijn opleiding heb ik best wat marketing kennis opgedaan. Door de opkomst van diverse social media is deze wereld constant in beweging. Dit vind ik erg interessant en hier verdiep ik mij dan ook graag in.

Kraanpop

Om mijn kennis up-to-date te houden zocht ik een hobby waarbij ik kon experimenteren met social media campagnes en social content in alle vormen en maten. Dit vond ik in Kraanpop: een muziekfestival in Berkel-Enschot. Hier ben ik mede verantwoordelijk voor de marketing en communicatie. Kraanpop vind één keer per jaar plaats en elk jaar kunnen we nieuwe dingen uitproberen en toepassen.

Gedurende zo’n periode vergaar ik een heleboel kennis en inzicht. Neem verticale video als voorbeeld: pak hem beet 2 jaar geleden was ik nog fel tegenstander van een ander formaat dan een horizontale video (16:9 voor de kenner). Maar met de opkomst van zaken als Instagram Stories kun je eigenlijk niet meer om andere formaten heen. Eigenlijk is dit best een voor de hand liggende ontwikkeling, veel content wordt tegenwoordig via de smartphone bekeken en dat scherm is toch echt verticaal!

Voor Kraanpop ben ik dus aan de slag gegaan met verschillende social media campagnes waar verschillende formaten video ook een rol in gaan spelen. Spelenderwijs heb ik dus een hoop kennis op gedaan die ik ook weer mee kan nemen tijdens mijn werkzaamheden voor relaties van PEP en BriljantNet.

Ben je ook benieuwd hoe een social media campagne met daarin video en of animatie je kan helpen om je product te versterken? Neem dan eens contact met ons op! Wij kunnen je vast verder helpen.🙌🏻

P.s. tickets voor de 2018 editie van kraanpop zijn nog steeds te koop via kraanpop.nl😉

 

 

Zorg dat je website voor jou gaat werken