Piusplein in een nieuw (online) jasje

Het Piusplein is het bekendste plein van Tilburg. Gelegen middenin de binnenstad is dit plein een ware blikvanger waar het ook nog eens altijd gezellig is. Vooral op een mooie zomeravond vind je er met moeite nog een plekje op het bruisende terras. Het team van PEP heeft er in het verleden – maar zeker ook in het heden – al veel tijd doorgebracht!

Het Piusplein wordt omringd door zeven horeca gelegenheden, waaronder ’t Taphuys, Café Brandpunt en het recent geopende Thrill Grill. Op het plein vinden jaarlijks vele evenementen plaats, waaronder Summer in the City en het absolute hoogtepunt van dit jaar: het Royal Concert tijdens Koningsdag. Daarnaast heeft plein tijdens meerdaagse evenementen, zoals de Tilburgse Kermis en Carnaval, een eigen programmering.

Een aantal ondernemers van de horeca gelegenheden aan het Piusplein klopten bij PEP aan omdat zij op zoek waren naar een eigen identiteit en huisstijl voor het Piusplein. Het huidige logo en de website waren gedateerd en pasten niet bij het publiek. Simone is met het logo van het Piusplein aan de slag gegaan, om een herkenbaar en fris beeld te creëren waar elementen van het Piusplein in terug komen. Het resultaat? Een strak logo waarvan de omtrek is gebaseerd op de vorm van het Piusplein. Daarnaast zien veel mensen er nog andere elementen in terug. Zo deden de streepjes in het logo de ondernemers denken aan terrasstoeltjes. Wat vind jij ervan?

Comments

comments