Oppepper in de campingbranche

Bij PEP houd ik me nu volop bezig met websites maar ik heb in mijn verleden heel wat jaren op de camping doorgebracht. De toerisme sector is een geweldige branche om in te werken, iedereen is in vakantiestemming en wil daarvan genieten. Daarom wil je ook altijd dat extra stapje zetten om ze die geweldige vakantie te bezorgen. Van de aankomst, de warme douche en dat lekkere broodje in de ochtend tot de dag dat ze met een glimlach de camping weer verlaten.

Maar zover is het nog niet… Eerst moeten die mensen de vakantie boeken. Ze moeten bij jou uitkomen en denken: Ja, dit is mijn camping!

In totaal heb ik zes jaar op een camping in België gewerkt. Bij deze camping was de huisstijl overal in terug te herkennen. Van de camping zelf tot al haar uitingen; overal is over nagedacht. Denk hierbij aan focus op meerdere doelgroepen, meerdere animatieprogramma’s, de website, de aankomstpakketten, ansichtkaarten, menukaarten in het restaurant en de bewegwijzering op de camping.

Babs9-wit-vierkant
Babs9-wit-vierkant

Kleine camping in een grote vijver

Naast dat het een geweldige branche is, is het ook een erg lastige branche. Je concurreert met vele anderen. Wat laat jou eruit springen boven de rest van de campings in bijvoorbeeld Noord Brabant? Volgens de website allecampingin.nl telt alleen Noord Brabant al 129 campings.

Wanneer je op de vakantiebeurs staat ben je dus niets meer dan ‘die ene kleine camping’ tussen nog honderden anderen. Jouw flyer staat tussen nog eens 100 andere flyers op een bord en gasten komen aan het einde van de dag thuis met 40 brochures, flyers en kortingskaartjes. Daar wil jij tussen liggen!

PEP KAN JE HELPEN

Het begint al bij de doelgroep. Heb je die duidelijk? Richt jij je bijvoorbeeld op gezinnen, let er dan op dat hier nog veel verschil in kan zitten. Leg je de focus op kleine kinderen of juist op tieners? En hoe is de website daar op ingericht?

Bij een gezin met oudere kinderen is het vaak al niet meer alleen de ouders die de keuze maken. De jeugd wil zeker ook een kijkje nemen waar ze dat jaar hun vakantie gaan doorbrengen. Door alle deze punten te benaderen komen we er uiteindelijk achter wat je nodig hebt.

Camp vuur
Camp vuur
Reis maken

Kan jouw vakantiepark een oppepper gebruiken?

Doordat bij PEP alles in één pand zit kunnen we je van begin tot eind ondersteunen. Van website, huisstijl en marketing tot het groter maken van de naam van je vakantiepark.

Samen kunnen we groeien naar het nieuwe campingseizoen!

Reis maken