Online marketing ideeën tijdens en (Coro)na

Tilburg werd in het begin van de huidige corona pandemie gezien als brandhaard. Begrijpelijk gezien de polonaise aan besmettingen direct na carnaval. Maar het heeft ook voor een lopend vuurtje aan creativiteit en ideeën gezorgd. Stilvallen tijdens de COVID crisis dwingt namelijk tot nadenken. Over jezelf, over je werk maar ook over de toekomst.  De huidige tijd biedt niet alleen uitdagingen, maar ook veel kansen. Door noodzakelijke “vrije” tijd, verschuift namelijk ook je prioriteit. Vanuit PEP helpen we je graag om de nieuwe kansen te zien. Maar waar moet je dan precies aan denken?

Maak jezelf en je website klaar voor de toekomst op Google

“Google is je beste vriend”. Een uitspraak die je wellicht vaker hebt gehoord. Maar zoals in iedere relatie, kan ook deze vriendschap stroef verlopen. De coronacrisis is hét moment om hier verandering in te brengen. Door middel van SEO (zoekmachine optimalisatie) of SEA (adverteren). Zo is juist nu de kans om je website te voorzien van de broodnodige informatie, denk hierbij aan het bouwen van verschillende landingspagina’s . Dit kun je natuurlijk zelf doen, met behulp van het internet zoals een blog van Frank Watching of Sharketing. Maar ook  vanuit PEP kunnen wij je hierin ondersteunen of ontzorgen. We geven je in deze blog alvast 3 stappen om je SEO en SEA strategie te verbeteren!

Stap 1: Start met het schrijven van relevante teksten

Je huidige klanten weten natuurlijk waar jij jezelf in onderscheidt. Maar nieuwe klanten? Weten zij wat jou bijzonder maakt en, nog belangrijker, hoe staat het met jouw online zichtbaarheid hierin? Het schrijven van teksten voor landingspagina’s is een goede start. Bezorg jij, in tegenstelling tot concurrenten, producten persoonlijk (op 1,5 meter afstand) aan de deur? En doe jij dit zowel in Tilburg, Waalwijk, als in Kaatsheuvel? Maak hier dan verschillende landingspagina’s voor. Zo ziet een potentiële klant uit Waalwijk direct dat jouw producten bij hem thuis worden bezorgd, maar wordt hij niet lastig gevallen met informatie over Kaatsheuvel en Tilburg. Zo maak je jouw klant én Google blij. Alweer wat betere vrienden  😉

Stap 2: Zorg dat Google je website kan ontdekken

Net als in de offline wereld moet je ook online worden ontdekt. Google heeft verschillende methodes om je op SEO gebied te beoordelen. Om je op weg te helpen, zorgt Google voor een aantal tips: een stappenplan voor starters.

  • Zorg voor voldoende links naar andere sites op het internet en zorg dat andere websites naar jou doorlinken.
  • Geef Google de tijd om je website te ontdekken. Google heeft tijd nodig om je website te crawlen. Crawlen is een traject waarin Google zoekt naar nieuwe of aangepaste webpagina’s. Nadat Google jouw pagina online heeft gevonden, indexeert/beoordeelt Google deze pagina.  
  • Zorg dat je niet doorslaat tijdens het ontwerp van de website of webpagina. Het ontwerp mag geen belemmering zijn in het crawlen door Google of begrijpend lezen van de content door bezoekers.

Voorkom foutmeldingen door Google. Mocht je hier per ongeluk toch tegenaan lopen, verhelp ze dan zo snel mogelijk.  Google Search Console helpt je hierbij.

Stap 3: Combineer SEO met een goede SEA strategie

Een SEO strategie is een proces van de lange(re) termijn. Des te belangrijker om hier in een rustige periode, zoals nu, mee te starten. Je geeft Google dan tijdens deze rustige weken de tijd om je website te ontdekken en te beoordelen. Trekt de economie straks weer aan, dan is jouw website klaar om de eerste vruchten te plukken. Naast een SEO traject, kun je dankzij een SEA traject een boost geven.

Nadat teksten voor landingspagina’s zijn geschreven, is het slim om direct door te pakken met teksten voor advertenties. Het is belangrijk dat deze sterk aansluiten bij de tekst op de webpagina. Hoe meer de informatie op je website overeenkomt met de tekst in de advertentie, hoe leuker je bezoeker, en hierdoor Google, dit vindt. Benadruk jij zowel op je website, als in de advertentie, dat je producten persoonlijk aan de deur bezorgd? Dan is de kans groot dat jouw ideale klant hierdoor overtuigd raakt om meer informatie op te doen of een bestelling te plaatsen.

Door juist nu te starten met je SEO en SEA strategie, maak jij optimaal gebruik van de vrije momenten door de COVID crisis. Juist nu heb je de kans om jezelf klaar te maken voor het heden en de toekomst.

Wil jij hulp tijdens dit traject of zoek je een sparringpartner? Bij PEP denken wij graag met je mee. Drink jij je virtuele kop koffie zwart of met melk? ☕️

Gratis handboek om
jouw socials te verbeteren

  • Bepaal en bereik jouw doelgroep
  • Do's & Don'ts voor leuke en afwisselende content
  • Meer actieve fans op je kanalen
  • Tijd besparen door efficiënter te werken
Heb je ons gratis handboek 'Starten met je Socials' al gezien?

In het handboek geven we je 5 dikke tips over zakelijk social media beheer. Lees hem snel door en begin vandaag nog met het professionaliseren van jouw social media kanalen.