Gemeente Tilburg is sinds 1 januari gestart met de ja/ja brievenbus sticker. Dit wil zeggen dat de rollen nu dus zijn omgedraaid. Wil je als Tilburger wél reclame in de bus? Dan plak je de ja/ja-sticker op. Het doel van de sticker? Papierverspilling tegengaan. Supergoed natuurlijk, maar wat wil dit zeggen voor jouw bereik met offline promotie?
Door de invoering van de ja/ja-sticker zal het bereik van jouw offline promotie door middel van reclamefolders dalen. Landelijk is berekend dat een gemiddeld huishouden zo’n 70 kilo aan ongevraagd drukwerk per jaar in de brievenbus krijgt, waarvan 34 kilo reclamefolders.
De overstap naar de ja/ja-sticker zorgt ervoor dat er minder folders ongelezen verdwijnen in de papierbak. Veel winkelaanbiedingen zijn bovendien ook online te lezen!
Wij merken binnen PEP dat steeds meer klanten bij ons aankloppen voor online promotie, door middel van bijvoorbeeld een campagne of social media beheer. Maar wat zijn nou de voordelen van het inzetten van online promotie?
Ik geef jullie graag een voorbeeld van een online campagne. We hebben met PEP berekend wat het effect was van alle campagnes met een budget van €100,- die wij in 2019 hebben mogen uitvoeren:
Wil je graag aan de slag met online promotie maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op! Wij helpen je graag verder en informeren je over de mogelijkheden! 📞
In het handboek geven we je 5 dikke tips over zakelijk social media beheer. Lees hem snel door en begin vandaag nog met het professionaliseren van jouw social media kanalen.