JA/JA of NEE/NEE

Gemeente Tilburg is sinds 1 januari gestart met de ja/ja brievenbus sticker. Dit wil zeggen dat de rollen nu dus zijn omgedraaid. Wil je als Tilburger wél reclame in de bus? Dan plak je de ja/ja-sticker op. Het doel van de sticker? Papierverspilling tegengaan. Supergoed natuurlijk, maar wat wil dit zeggen voor jouw bereik met offline promotie?

 

Je bereik daalt

Door de invoering van de ja/ja-sticker zal het bereik van jouw offline promotie door middel van reclamefolders dalen. Landelijk is berekend dat een gemiddeld huishouden zo’n 70 kilo aan ongevraagd drukwerk per jaar in de brievenbus krijgt, waarvan 34 kilo reclamefolders.

De overstap naar de ja/ja-sticker zorgt ervoor dat er minder folders ongelezen verdwijnen in de papierbak. Veel winkelaanbiedingen zijn bovendien ook online te lezen!

Ja/ja voor online promotie!

Wij merken binnen PEP dat steeds meer klanten bij ons aankloppen voor online promotie, door middel van bijvoorbeeld een campagne of social media beheer. Maar wat zijn nou de voordelen van het inzetten van online promotie?

  • Meetbaar: je kunt de prestaties van je onlineadvertentie zeer goed meten doordat je (bijna) overal statistieken in kunt zien. Zo weet je precies wie en wat je hebt bereikt met de campagne en is deze een stuk effectiever;
  • Goedkoper: wanneer je kiest voor een offlinecampagne krijg je al snel te maken met grote bedragen. Bij een onlinecampagne kun je zelf het bedrag instellen, doordat je deze zo specifiek kunt instellen bereik je met een lager bedrag direct jouw doelgroep;
  • Bijsturing: vallen de resultaten tegen? Je kunt de advertentie op ieder moment aanpassen! Bij onlinecampagnes kun je snel budgetten, doelgroepen, zoekwoorden, advertenties etc. wijzigen om alsnog een succesvolle campagne neer te zetten!

Ik geef jullie graag een voorbeeld van een online campagne. We hebben met PEP berekend wat het effect was van alle campagnes met een budget van €100,- die wij in 2019 hebben mogen uitvoeren:

  • Aantal weergaven: 33.983
  • Personen daadwerkelijk bereikt: 5.727
  • Doorklikken op link richting website: 457 kliks

 

 

Ik wil graag online aan de slag

Wil je graag aan de slag met online promotie maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op! Wij helpen je graag verder en informeren je over de mogelijkheden! 📞

Gratis handboek om
jouw socials te verbeteren

  • Bepaal en bereik jouw doelgroep
  • Do's & Don'ts voor leuke en afwisselende content
  • Meer actieve fans op je kanalen
  • Tijd besparen door efficiënter te werken
Heb je ons gratis handboek 'Starten met je Socials' al gezien?

In het handboek geven we je 5 dikke tips over zakelijk social media beheer. Lees hem snel door en begin vandaag nog met het professionaliseren van jouw social media kanalen.

Download het handboek nu