Omzet tijdens je vakantie

Een van de onderwerpen waar ik mij enorm in heb verdiept is inbound marketing. Hierbij zorg je er voor dat in plaats van de klant zelf te benaderen, de klant jou benadert! Een interessante manier van klanten werven aangezien dit op vakantie gewoon doorgaat.

Traditioneel

Lange bellijsten, koude acquisitie en dan ook nog nee te horen krijgen.. Dat zijn niet de beste ingrediënten voor een nieuwe dag. Bij een traditionele manier van acquisitie wordt er vaak met hagel geschoten.

Niet altijd even efficiënt en er zijn alternatieven!

Oke, maar hoe kan het dan ook?

Bij inbound marketing zorgen we dat jouw toekomstige klant specifieke informatie te zien krijgt. Precies dat wat hij of zij zoekt. Belangrijk is dat we het proces zijn werk laten doen, dus niet te snel overgaan naar verkoop. De volgende stappen laten zien hoe inbound marketing eruit kan zien.

Aan de slag!

  1. Interesse wekken met een blog of advertentie op Social media.
  2. In deze blog vertellen we kort wat pijlers over een onderwerp wat aansluit bij de advertentie. Vervolgens sluiten we af met de mogelijkheid om een whitepaper te downloaden met uitgebreidere informatie. De blog was tenslotte pas een opwarmertje.
  3. Op dit moment vragen we om de eerste informatie (e-mail) wat zorgt dat we kunnen communiceren met onze klant. Na het downloaden van de Whitepaper ontvangt de klant deze ook nog per mail.
  4. Nu start er een serie geautomatiseerde e-mails. Deze beantwoorden vragen of geven aanvullende info over het onderwerp. Dit kan bijvoorbeeld nog een whitepaper zijn maar ook een verzoek tot een persoonlijk gesprek.
  5. We sturen nu de klant vanuit de email naar een persoonlijk contact moment. We hebben laten zien dat we specialist zijn, maar willen graag meer weten over de echte vraag van onze klant.
  6. De klant vult zelf een contactaanvraag in en is al fan van jouw bedrijf door voorafgaande geautomatiseerde informatie.

Deze 6 stappen helpen als basis voor jouw inbound marketing strategie. Deze strategie past bij enorm veel bedrijven maar zal telkens iets aangepast moeten worden.

Bij PEP komen we graag in contact met jouw organisatie om te kijken hoe inbound marketing voor jou gaat werken. Ik zou zeggen: download het onderstaande e-book en dan horen we snel van je! 😉

Zorg dat je website voor jou gaat werken