Hop hop, de markt op!

Omdat mijn vorige blog best goed werd gelezen leek het mij tijd voor een Deel 2! Even terugblikkend: de meimarkt, tinder, visfoto’s en hoe profileer jij jezelf. Gaat er al weer een lampje branden? 💡

Ik kan wel heel hard iets over de mensen op de Meimarkt roepen.. En dan nog dat hele stuk over die mannen met hun gevangen vis.. Maar hoe moet het dan wel? Daar gaan wij het vandaag over hebben!😉

First things first

We beginnen natuurlijk bij de basis: hoe zetten we iets op de markt? De eerste stap is het selecteren van een doelgroep. Aangezien ikzelf het hardste heb geroepen.. laat ik dan mezelf ook maar eens als onderwerp pakken!

Hoe zet ik mezelf op de markt (nee ik zet mezelf niet te koop!) en hoe bepaal ik mijn doelgroep?

Eerlijkheid duurt het langst

Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is: visfoto’s zijn voor mij een grote afknapper! Maar is het nu eigenlijk echt zo raar dat al die mannen met hun vis op de foto gaan?

Een vriend van me zei laatst dat hij het zo verschrikkelijk vind dat vrouwen zichzelf online mooier maken dan ze in werkelijkheid zijn. Op deze manier kom je er dus op de 1e date achter dat de persoon waarmee je afspreekt er in real life toch nét even een beetje anders uitziet.

Eigenlijk doen de mannen die op de foto gaan met hun ‘vangst van de dag’ het dus heel goed. Ze laten precies zien wie ze zijn en wat ze leuk vinden. En of je dat als vrouw nu leuk vind of niet.. dat is niet het probleem van die man!

Kwestie van smaak

De man met vis is toch zelfs na dit verhaal nog steeds niet mijn ding. Misschien ben ik de doelgroep van de mannen met vis wel, maar omgekeerd is het duidelijk geen match. Zo zie je maar weer dat het bepalen van een doelgroep nog best een opgave kan zijn.

In mijn geval kijk ik naar leeftijd, geslacht en waar iemand woont. Maar ook naar wat diegene leuk vind. Zoals vissen niet echt mijn ding is, is Lindy hop dansen dat bijvoorbeeld wel. Binnen bedrijven is dat net zo: op wie richt jij je bedrijf? Is jouw dienst bedoelt voor alle leeftijden en is de boodschap die je zend daar ook op gericht?

To be continued…

Bij PEP helpen wij je graag met een complete analyse van jouw bedrijf. Heb je de doelgroep wel duidelijk en is de boodschap die je zend dan wel de juiste? Kom gerust eens bij ons op de koffie! ☕️

Zorg dat je website voor jou gaat werken