HET ROER OM

Als je binnen ons team vraagt waarom we elke dag weer met passie en plezier naar het werk gaan, zal je van de meesten het antwoord krijgen: “Mijn collega’s”. Hard werken en goed werk leveren is belangrijk, maar wij vinden het net zo belangrijk dat je het naar je zin hebt op je werk, dat het team het leuk heeft met elkaar en dat we onze krachten samen inzetten. Daarom hebben we bij PEP het roer omgegooid en ons kantoor opnieuw ingedeeld.

HET NUT VAN EEN GOEDE WERKPLEK

We hebben dit natuurlijk niet zomaar gedaan. Het hebben van tevreden werknemers heeft enorm veel voordelen. Een deel van het imago en het succes van een bedrijf kan hierdoor zelfs worden bepaald. Een tevreden en blije werknemer zal namelijk een positieve uitstraling hebben naar klanten. Ook presteren blije en tevreden werknemers beter en de productiviteit van tevreden werknemers ligt hoger. Nu heeft de tevredenheid natuurlijk niet alleen te maken met de band tussen collega’s. Er zijn meerdere factoren die dit beïnvloeden. Ik zal er een aantal benoemen.

Een inspirerende werkplek

Alleen maar witte muren zijn natuurlijk inspiratieloos, maar een rommelig uitzicht zorgt weer voor onrust. Moeite stoppen in een leuke inrichting en gezellige sfeer heeft dus wel degelijk toegevoegde waarde. Daarom zoeken wij hierin een middenweg.

Ons kantoor heeft een rustige uitstraling, maar wordt aangekleed met een wall of fame met foto’s van collega’s, planten (hierdoor gaat de productiviteit met 15 procent omhoog!) en natuurlijk zorgt de locatie van ons kantoor aan de Piushaven voor de nodige inspiratie. Ik hoef maar voor me uit te kijken en ik kijk uit op het water, een prachtig uitzicht.

Een ergonomische werkplek

Naast de omgeving waarin je werkt, is de ergonomie van eigen werkplek ook erg belangrijk. De meeste van onze creatievelingen zijn natuurlijk ‘kampioenzitters’, niet bepaald goed voor het lichaam. Een verstelbare bureaustoel en de juiste hoogte van je scherm zijn van belang, maar wat beweging tussendoor evenzeer.

Er zijn heel simpele manieren om zitgedrag op het werk te lijf te gaan, zo halen we regelmatig een kopje koffie of thee voor elkaar, wandelen we een rondje om de Piushaven in de pauze en hebben we een overlegtafel waaraan we kunnen staan. Daarnaast werken we ook met een ‘clean desk policy’. Rondslingerende pennen, papieren en snoeren kunnen stiekem allemaal in de weg liggen. En ze creëren vaak onrust. Daarom liggen er op onze bureaus alleen noodzakelijke items, zodat de bureaus schoon blijven en we met de juiste ruimte en opgeruimde geest kunt werken.
 

Een inspirerende werkplek

Ons team is het afgelopen jaar enorm gegroeid. Met de reorganisatie van ons kantoor hebben we de plekken ingedeeld per discipline. Ons kantoor is nu zo ingericht dat alle talenten makkelijk samenkomen. Zo kan ik op het ‘vormgeverseiland’ makkelijk brainstormen en overleggen met grafische collega’s en weet ik precies waar ik moet zijn als ik een vraag over iets anders heb. Daarnaast wordt er regelmatig een vrijmibo georganiseerd waarbij alle collega’s aansluiten. Zo leert je elkaar beter kennen en wordt de teamspirit aangesterkt! 

Wil jij ons ook beter leren kennen? Kom dan langs voor een kop koffie en dan kijken we wat we voor elkaar kunnen betekenen! ☕

Gratis handboek om
jouw socials te verbeteren

  • Bepaal en bereik jouw doelgroep
  • Do's & Don'ts voor leuke en afwisselende content
  • Meer actieve fans op je kanalen
  • Tijd besparen door efficiënter te werken
Heb je ons gratis handboek 'Starten met je Socials' al gezien?

In het handboek geven we je 5 dikke tips over zakelijk social media beheer. Lees hem snel door en begin vandaag nog met het professionaliseren van jouw social media kanalen.