De gele banaan

Iedereen kent natuurlijk de gele banaan. Vanuit de theorie van marketingbenadering is de gele banaan bijna perfect. Hij is als product uniek, de vormgeving is eigentijds en de banaan is onderscheidend ten opzichte van andere producten. De banaan is namelijk altijd geel en krom. Kijk maar eens op Google; “Waarom zijn bananen krom?” Je krijgt meer dan 50.000 resultaten op deze vraag, vanuit vormgeving dus onderscheidend en (nog steeds) uniek.

De kleur geel in combinatie met de kromme vorm. Apart en daarom over heel de wereld “bekend”.

 

Veelzijdig 

Dan de verpakking van een banaan. Hij kan tegen een stootje en toch is hij goed verpakt én makkelijk te openen. Hier kan menig online dienstverlener nog iets van leren!
Deze verpakking is ook nog eens duurzaam, hij vergaat in de natuur. Super actueel in de huidige markt en (consumenten)behoeften.

Hoe onderscheidend ben jij?

Vanuit de marketingtechnische hoek komt een andere uitdaging kijken omtrent de banaan. Namelijk, hoe maken we deze ene banaan onderscheidend? De banaan groeit aan een trosje en lijkt sprekend op zijn broer of zus. Die ene banaan kan zichzelf dus niet goed onderscheidend opstellen en presenteren ten opzichte van de andere bananen. Ondanks dat alle ingrediënten voor een concurrerend en competitief product aanwezig zijn. We zeggen weleens; ‘zoek de verschillen’.

Onderscheidend zijn, oftewel op je product (in dit geval een banaan) een behoefte laten ontstaan. Behoefte ontwikkelen door toevoeging van beleving. Natuurlijk met goed bewijs dat het product fantastisch is. Dat is wat wij bij PEP elke dag met Passie en Plezier doen. Wij helpen onze klanten hun banaan onderscheidend en succesvol te positioneren. Daar komt nog bij dat, wellicht niet toevallig, geel ook onze lievelingskleur is bij PEP.

Kun jij wel wat hulp gebruiken met het onderscheiden en positioneren van jouw product en wil je weten wat PEP voor jou kan betekenen? Kom eens langs voor een kopje koffie, dan hebben we het erover!

Zorg dat je website
voor jou gaat werken

  • Identificeer wat de doelen en uitgangspunten van jouw website zijn
  • Verhoog in slechts 10 minuten de waarde van je website
  • Minder copywrite kosten
  • Gebruik blogs om je bedrijf online (beter) vindbaar te maken