Experiential marketing op zijn best

Tijd voor een drankje: dat is wat we ieder weekend denken. Afgelopen weekend was net even wat spectaculairder. Mijn weekend bestond uit goede muziek, lekker weer, een lekker koud biertje en heel veel lieve mensen om me heen! Wat wil je nog meer?!

’s Avonds kwam ik thuis om te slapen en om me de volgende dag weer rustig klaar te maken. Daarna vertrok ik met net zoveel energie om er weer een groot feest van te maken. Heb jij al enig idee waar ik afgelopen weekend was?

Intents festival

Terwijl ik terugdacht aan vorig jaar vroeg ik me af hoe ze de afgelopen editie wilden overtreffen. Toch verbaasd de organisatie van Intents mij ieder jaar weer! De stages zijn ieder jaar mooier, het terrein groter en de shows nog beter: HOE DAN?!

Het is dan ook niet voor niks dat Intents één van de meest gethematiseerde festivals van Nederland is. Niet alleen zijn de thema’s terug te zien in elk detail van het decor, ook hun entertainers, social media uitingen en visuals zijn geheel gethematiseerd.

De norm ligt hoog

Tegenwoordig worden we op festivals nogal verwend: een thema, een anthem, prachtige decors en ongelofelijke shows. De party-veteranen onder ons zullen zich nog wel kunnen herinneren dat dit ooit wel anders was. Nog geen 10 jaar geleden waren thema’s en de uitwerking daarvan zoals we die anno 2018 zien alles behalve de norm. Langzamerhand kwam er in festivalland echter een verschuiving in wat bezoekers zochten in een dagje feesten. Steeds meer bezoekers willen een heuse ‘experience’.

De kracht van social media

Tegenwoordig is social media natuurlijk HET middel om jouw doelgroep te bereiken. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat het gebruik van social media kan leiden tot een groter gevoel van verbondenheid met een evenement, merk of product.

In het geval van Intents voeren zij de thematiek van het festival door in alle communicatie uitingen om de bezoeker op deze manier mee te nemen in de complete ‘Intents Experience’, al ver voorafgaand aan het festival zelf! Tijdens het festival zelf posten zij recaps (korte filmpjes van de dag) en foto’s en dit blijven zij na het festival ook doen om het festivalgevoel zo lang mogelijk vast te houden.

Door de doelgroep al enthousiast te maken via social media voordat het festival begint, wordt de beleving op het festival zelf versterkt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een herkenbare huisstijl, deze herkenning roept herinneringen op!

 

Heimwee

Terwijl ik inmiddels weer braaf aan het werk ben aan mij bureau betrap ik mezelf er op dat ik tijdens het schrijven van deze blog stiekem toch wel een beetje heimwee heb naar afgelopen weekend. Voor mij heeft de totale beleving van zowel voor, tijdens als na het festival ervoor gezorgd dat ik nu al weer zin heb in volgend jaar!

Wil jij nou ook hulp bij het creëren van een herkenbare huisstijl of ben jij benieuwd naar hoe je door middel van social media jouw doelgroep kan bereiken? Bij PEP vertellen we je het graag!🙌🏻

  

Zorg dat je website voor jou gaat werken