Een kijkje in de keuken van PEP

Bij PEP staan we nog steeds voor Passie en Plezier! Passie en Plezier voor wat we doen, maar ook met elkaar. En ik weet zeker dat veel van onze klanten deze instelling ook hebben bij hun eigen werk. Een van die klanten is Rofianda Light Solutions, een bedrijf dat lichtinstallaties ontwikkeld voor verschillende sectoren. Afgelopen jaar hebben we het project voor Rofianda afgerond, waarin ik ontzettend veel heb gewerkt aan hun nieuwe website. (LINK) Maar hoe loopt zo’n project eigenlijk? En wat gebeurt er wanneer we voor jouw bedrijf een nieuwe website gaan bouwen?

Kick-off gesprek

We beginnen altijd met een kick-off. Tijdens dit gesprek bespreken we samen met de klant al hun wensen; alles wat dus uiteindelijk in de website naar voren moet komen. Bij Rofianda Light Solutions wilde ze graag een duidelijke en heldere website. Een vernieuwing van de huidige website waarop een duidelijke scheiding moet komen voor de verschillende sectoren waarin ze werken.

Maar er komt natuurlijk veel meer ter sprake tijdens zo’n kick-off. Huisstijl, fotografie, beeld en welke richting ze op willen met de stijl van de website. Na dit gesprek hebben we een duidelijk totaalbeeld van de wensen van de klant en dus ook van het werk voor de boeg. 

Ontwikkeling

Zodra we de klant het hemd van het lijf hebben gevraagd is het tijd om dat totaalbeeld van wensen en verwachtingen om te zetten in die perfecte website. Dit begint bij het ontwerp in Photoshop. We moeten ervoor zorgen dat het beeld dat we maken aansluit bij wat de klant voor voor ogen heeft. Dit kan lastig zijn, maar uiteindelijk lukt dat altijd. Bij Rofianda hadden we dit beeld snel gevonden en gingen we direct door naar de bouw van de website en het bewerken van de afbeeldingen. Vanaf hier begint de website echt vorm te krijgen. 

Oplevering

De oplevering is altijd de stip aan het einde van de horizon. Alles is af, maar dan zijn we er nog niet. Naast dat we er zelf tevreden zijn moet de klant, in dit geval Rofianda, ook blij zijn met wat er uitrolde. En dat waren ze gelukkig! Er zijn altijd wel wat kleine aanpassingen links en rechts in beeld of tekst, maar dat is een peulenschil in vergelijking met wat er al gebeurd is. Klant happy? PEP happy!

Evaluatiegesprek

Een tijdje nadat de website live is gegaan plannen we een evaluatiegesprek in. Hier bespreken we samen met de klant hoe de website loopt, we houden immers alles in de gaten. Bij Rofianda Light Solution kwam aan het licht dat er veel buitenlandse bezoekers op de website komen. Het werd dus snel duidelijk dat er ook een Engelse website moest komen, dat hebben we na het gesprek direct gerealiseerd.

In volgende evaluatiegesprek bleek dat veel Engelse bezoekers nog steeds op de Nederlandse website uitkwamen. Uiteindelijk hebben we ervoor gezorgd dat de buitenlandse bezoekers automatisch terechtkwamen op de Engelse site. Eind goed, al goed.

De site van Rofianda bekijken >

Passie en Plezier

Werken jij en je collega’s elke dag met passie en plezier, maar straalt je website dit nog niet helemaal uit? Neem gewoon eens vrijblijvend contact met ons op, we vertellen je graag over de mogelijkheden. De koffie staat altijd voor je klaar!

Zorg dat je website
voor jou gaat werken

  • Identificeer wat de doelen en uitgangspunten van jouw website zijn
  • Verhoog in slechts 10 minuten de waarde van je website
  • Minder copywrite kosten
  • Gebruik blogs om je bedrijf online (beter) vindbaar te maken