De basis van een goed concept


Voordat ik begon met mijn baan bij PEP, heb ik een poosje stage gelopen binnen de evenementenbranche. Tijdens mijn afstuderen deed ik namelijk onderzoek naar conceptversterking voor een festival van de organisatie waar ik meedraaide.

Ik vond het super om bezig te zijn met het verder uitbouwen van toffe concepten en om na te denken over het creëren van een onvergetelijke ervaring voor de bezoekers. De overlap die deze werkzaamheden hebben met mijn werkzaamheden van nu? Alles begint bij marketing en communicatie!

Communication is key


Zelf ben ik fanatiek festivalbezoeker en juist omdat ik ook dat deel achter de schermen heb gezien, ben ik vaak erg kritisch in mijn doen en laten. Wat maakt zo’n festival nou tot een succes?

Eigenlijk moet je dit zien in 3 fases:

  1. De verwachting vooraf
  2. De beleving op het festival zelf
  3. Het ‘nagenieten’ achteraf

Op al deze bovenstaande punten kun je als organisatie inspelen middels je communicatie. Denk hierbij aan de informatie die je voorafgaand bekendmaakt en aan de sfeerbeelden die je deelt op social media om mensen te enthousiasmeren. Dit geldt natuurlijk ook tijdens het evenement zelf. Na afloop bestaat de communicatie vooral uit sfeerbeelden en een aftermovie om de beleving zo lang mogelijk vast te houden! Deze communicatie verloopt, in verband met het digitale tijdperk waarin we leven, vooral via social media.

De Tilburgse Kermis


“Leuk verhaal hoor, maar wat heeft dit met PEP te maken?” Dat zal ik je uitleggen!

Dit jaar gaat PEP de Tilburgse Kermis ondersteunen op het gebied van marketing en communicatie. Hierbij zal voor mij de focus liggen op mijn specialisme: content voor social media creëren. Een supertof project, waar ik mijn ei helemaal in kwijt kan! De Tilburgse Kermis bestaat namelijk niet enkel uit attracties; het staat garant voor 10 dagen feest!

Aan ons de taak om dit concept te versterken met de juiste communicatie uitingen.

To be continued…          

                   
Wat we hier precies mee van plan zijn, houd ik nog even geheim! Maar wel kan ik jullie vertellen dat het dit jaar zeker de moeite waard is om een kijkje te nemen op dit Tilburgse spektakel.

Wil jij op de hoogte blijven? Volg de Tilburgse Kermis dan vooral op Facebook en Instagram!  

Ben je zelf op zoek naar een partner om jouw concept écht tot leven te brengen door middel van social media? Dan drinken we bij PEP graag een kop koffie samen om de mogelijkheden te bespreken!

Zorg dat je website
voor jou gaat werken

  • Identificeer wat de doelen en uitgangspunten van jouw website zijn
  • Verhoog in slechts 10 minuten de waarde van je website
  • Minder copywrite kosten
  • Gebruik blogs om je bedrijf online (beter) vindbaar te maken