Build a Rocket boys!

Ik ga jullie een geheim vertellen, in mijn vrije tijd ben ik mezelf in een razend tempo aan het ontwikkelen tot een raketgeleerde. Wat ooit begon als ‘slechts’ een hersenspinsel, begint nu langzamerhand werkelijkheid te worden.

 

Het Idee

“Ja maar Tom, wat ben je nu allemaal aan het doen dan?”

Een paar jaar geleden liep ik met een vriend van mij over het Paaspop terrein in Schijndel. Nu kun je het festivalterrein van Paaspop het best beschrijven als een bonte kermis, en na een aantal biertjes kwamen we tot de conclusie dat er eigenlijk nog een ding ontbrak; een achtbaan!

Gelukkig heeft Paaspop het ‘Join Us’ concept waar je je eigen concepten en ideeën kunt indienen en bij goedkeuring ook daadwerkelijk tot uitvoering kan brengen. Ons doel was geboren: We gaan een achtbaan beleving creëren op Paaspop.

Concept

Na een korte brainstorm kwamen we tot de conclusie dat een echte achtbaan bouwen iets te hoog gegrepen was.

Uiteraard lieten we ons niet uit veld slaan, ingegeven door de vele on-ride achtbaan video’s die te vinden zijn in de archieven van het internet kwamen tot het creatieve idee om een semi-virtual reality beleving te creëren.  

First draft

Dus gingen we aan de slag; het eerste idee was snel geboren. We tikte een badkuip op de kop, schroefde hier een paar wipkip veren onder en onze achtbaan simulator was geboren. 

Deze plaatsten we in een container met daarvoor een scherm, met pure spierkracht konden we de simulator mee laten bewegen met on-ride video.

Itereren

We plaatsten onze simulator op een aantal lokale festivals, na wat kleine verbeteringen op constructief vlak werkte onze simulator prima, ook de reacties waren positief.

Echter miste we zelf nog iets essentieels: Beleving! Het was nu eigenlijk niet meer dan een kale badkuip op veren.

Identiteit en beleving.

Onze simulator moest een identiteit krijgen en een beleving op zich zijn. Tijd dus voor een stukje storytelling, al snel kwamen we voor onszelf met een verhaal over twee raketbouwers gesitueerd in de wereld van Jules Verne. Je weet wel, die bedenker van de Nautilus. De badkuip moest dus een raket worden.

Tevens moest hij mobiel worden zodat we letterlijk met onze raket over het Paaspop terrein konden toeren.

Met dit verhaal en ons concept trokken we naar Schijndel om ons idee te pitchen aan de mensen achter Paaspop. Natuurlijk waren ze snel overtuigd van ons idee en konden we gaan bouwen.

Uitvoering

Met wat las- en slijpwerk bouwden we de badkuip om tot een raket en plaatsen er wielen onder zodat hij mobiel is. Tevens werkte we ons verhaal uit in zeer korte video, die meegenomen wordt in de promotie van Paaspop ‘Join Us’, zodat we mensen alvast kunnen enthousiasmeren met wat hun te wachten staat op het festivalterrein.

Nu snap ik dat jullie staan te popelen om een mee te vliegen met onze raket, maar daarvoor moet je toch echt naar Paaspop komen. Daar beleeft hij zijn grote première!

En PEP dan?

Nu hoor ik jullie hardop denken: “En wat heeft dit allemaal te maken met PEP.” Nou ja, alles!

De fases die we hebben doorlopen in dit project zien wij ook veel terug in onze producties. Een opdrachtgever komt vaak binnen met ‘slechts’ een idee, wij kunnen dit vertalen naar een goed concept en zijn zeker niet te beroerd om dingen gaandeweg het proces te verbeteren of te veranderen.

Het ontwikkelen van een goede visuele identiteit is belangrijk omdat je daar herkenbaarheid mee creëert voor je merk. Iedereen hoort toch liever een goed verhaal dan een loze marketing kreet!

Dus ben je benieuwd naar wat PEP voor jou kan betekenen? Bel of mail gerust, dan nodig ik je graag uit voor bak koffie.

Zorg dat je website
voor jou gaat werken

  • Identificeer wat de doelen en uitgangspunten van jouw website zijn
  • Verhoog in slechts 10 minuten de waarde van je website
  • Minder copywrite kosten
  • Gebruik blogs om je bedrijf online (beter) vindbaar te maken
Heb je ons gratis handboek 'Starten met je Socials' al gezien?

In het handboek geven we je 5 dikke tips over zakelijk social media beheer. Lees hem snel door en begin vandaag nog met het professionaliseren van jouw social media kanalen.

Download het handboek nu