Ben jij al actief op Instagram?

Bij PEP zijn we dagelijks bezig met het bedenken, opmaken en delen van jouw bedrijfscontent. Hierbij volgen we natuurlijk ook alle trends en ontwikkelingen binnen de branche. Iedereen die zich bezighoudt met het beheer van social media is het waarschijnlijk niet ontgaan dat Instagram zich de laatste tijd in een sneltreinvaart heeft ontwikkeld.

Waar dit platform in 2018 nog 4,1 miljoen gebruikers had, steeg het aantal Instagramgebruikers in 2019 naar 4,8 miljoen. Een stijging van 20%!

Kom maar op met die Insta-feed


Stel: Je besluit Instagram in te zetten voor jouw bedrijf, waar begin je dan? Eerst is het belangrijk om helder te krijgen welke onderwerpen relevant zijn voor jouw Instagram kanaal. Welke boodschap wil je delen en welk beeld kan hierin ondersteunen? Wissel bedrijfsupdates af met persoonlijke content om de interesse van jouw volgers vast te houden. Ook is het interessant om eens te kijken naar data die al bekend is over Instagram:

Tell me a story


Instagram Stories werd geïntroduceerd in 2016: een verhaal dat 24 uur zichtbaar is voor je Instagram volgers. Al eerder bleek dat dit soort ‘vluchtige content’ erg populair is, kijk bijvoorbeeld naar het succes van de app Snapchat. Dit soort tijdelijke content speelt in op FOMO (‘Fear Of Missing Out’), waar vooral Millennials erg gevoelig voor blijken te zijn.

Naast dat Instagram door middel van Stories inspeelt op deze trend, maakt het werken met Stories het mogelijk om direct bovenaan de feed van jouw volgers te staan. Zo blijft het algoritme van Instagram buiten beschouwing waardoor jouw content een stuk meer volgers bereikt.

En Facebook dan?


Dat het aantal Instagram gebruikers stijgt, betekent natuurlijk niet dat we Facebook daarom links mogen laten liggen. De verschillende social media platforms, hebben allemaal hun eigen doelgroep. Zo zie je bij de jongere doelgroep (15 t/m 19 jaar) een flinke stijging op Instagram, terwijl de oudere doelgroep (20 t/m 29 jaar en 40 t/m 64 jaar) toch nog steeds actiever is op Facebook in verhouding tot Instagram.

Het is daarom belangrijk om jouw content zichtbaar te maken via meerdere kanalen. Zo zorg je dat je zowel jouw doelgroep op Facebook als op Instagram bereikt.

Wil jij jouw bedrijf online zichtbaar maken door middel van social media, maar weet je niet hoe je dit moet aanpakken? Kom eens langs voor een kop koffie, dan helpen we je graag!

Zorg dat je website
voor jou gaat werken

  • Identificeer wat de doelen en uitgangspunten van jouw website zijn
  • Verhoog in slechts 10 minuten de waarde van je website
  • Minder copywrite kosten
  • Gebruik blogs om je bedrijf online (beter) vindbaar te maken
Heb je ons gratis handboek 'Starten met je Socials' al gezien?

In het handboek geven we je 5 dikke tips over zakelijk social media beheer. Lees hem snel door en begin vandaag nog met het professionaliseren van jouw social media kanalen.

Download het handboek nu