1 jaar bij PEP

Een jaar geleden ben ik begonnen bij PEP: een mooi, veel bewogen en interessant jaar. Nu was het tijd voor twee weken vakantie. Mijn bestemming? Korea!

Omdat ik ervan houd om mij te begeven in een totaal andere wereld was dit de perfecte locatie om alles te evalueren en mij te laten inspireren.

Press the red button

Waar ik mij – tot een jaar terug – voornamelijk bezig hield met de bouw en het ontwerpen van websites en Apps, heb ik mij dit jaar meer op de marketing erachter gefocust. Dit vind ik erg interessant omdat het succes van veel websites bepaald wordt door de juiste marketing strategie. Je kan een geweldige winkel bouwen maar als deze in de woestijn staat en niemand hem kan vinden heb je er weinig aan.

Een van de meest inspirerende voorbeelden voor mij persoonlijk is een van onze Product partner webshops, hederawinkel.nl.

Bouwen, lanceren en doorbouwen

Tijdens dit traject zag je duidelijk dat bepaalde keuzes die we maakten tijdens de bouw, herzien moesten worden nadat de website live ging. Keuzes zoals het vermelden of weghalen van verzendkosten, aanpassen van kleuren en het houden van acties hebben enorme invloed op de omzet van een shop.

Dingen die er dus heel mooi uitzien zijn niet altijd even functioneel. Ook het kiezen van de juiste kanalen (Google, Facebook of printed media) om je doelgroep te bereiken heeft enorm veel invloed op je omzet. Ieder platform wat we maken vraagt dus om een eigen aanpak en doorpak.

Communicatie de sleutel tot succes

Met mijn voorliefde voor computers en technologie heb ik mij binnen mijn vakgebied prima staande weten te houden. Dit jaar kreeg ik termen als stekken, overpotten en tal van Latijnse plantennamen te horen. Omdat enkele product partners van ons in de groene sector zitten kwam er een hoop inhoudelijke kennis over planten op mij af.  

Voor de realisatie van een website is het belangrijk om goed te begrijpen wat het product of de dienst is, bij de marketing geldt dit misschien nog wel meer. Een belangrijke succesfactor voor onze webshops zijn de livechats. Bezoekers stellen hier direct vragen aan onze medewerkers en het is dan enorm cruciaal dat er binnen enkele minuten de juiste antwoorden verschijnen. Goede communicatie is dus een zeer bepalende factor voor succes.

Ondertussen in Korea

Een mooie trip achter de rug en vol met nieuwe ideeën en inspiratie gaan we verder. We stoppen de kennis die we hebben opgedaan in bestaande projecten graag in nieuwe projecten en voegen daar altijd nieuwe slimmigheden aan toe.

Hieronder een paar kiekjes van mijn trip. Wil je er meer van zien of heb jij een goed idee waar je de markt mee wil benaderen? Dan drinken we graag een kop koffie met je!☕